Doc. dr. Jonas Čerka: „Kiek atsimenu, jau 10 metų šios specialybės darbuotojų poreikis yra didelis“.
Katedros kuruojamos studijų programos paklausios daugelį metų
Paklausių specialybių specialistus rengia Klaipėdos universiteto Jūrų technikos fakulteto Laivo inžinerijos katedra. Ji kuruoja dvi studijų programas: laivo inžineriją (bakalauro studijų programa) bei laivų projektavimą ir statybą (magistrantūros studijų programa).
Pasak šios katedros vedėjo doc. J. Čerkos, studentai, dar nebaigę studijų, yra kviečiami pradėti darbą Vakarų laivų gamykloje (bendrovės generalinis direktorius Arnoldas Šileika – taip pat Laivo inžinerijos katedros absolventas), turinčioje per 20 padalinių. Ketvirto kurso studentams gamykla skiria vardines stipendijas. Įvairių įmonių vadovai prašo siūlyti baigiantiems ar jau studijas baigusiems geriems specialistams atvykti dirbti jų įmonėse. Didžiausia Klaipėdos įmonė Vakarų laivų gamykla jauniems laivo inžinerijos specialistams siūlo konkurencingą darbo užmokestį, karjeros perspektyvas, nuolatinę tobulėjimo galimybę, stabilią ir saugią darbo vietą, visas socialines garantijas, puikias laisvalaikio pramogas. Katedros vedėjas doc. J. Čerka paminėjo, kad vietos dirbti užtenka visiems, deja, šiuo metu studentų grupės gana mažos, todėl visoms įmonėms universitetas darbuotojų pasiūlyti negali.
Yra sakoma, kad geras pavyzdys užkrečiamas. Daugelis baigusiųjų studijas iš karto pradeda dirbti pagal specialybę ir kopia karjeros laiptais. Kaip pavyzdį studentams doc. dr. Jonas Čerka pateikia doc. dr. Vasilij Djačkov, dėstantį katedroje bei Jūros mokslų ir technologijų centre, o Vandens transporto technologijų laboratorijoje užimantį vadovo pareigas.
Plūdrumas, stovumas, neskęstamumas, pajėgumas...
Pradedančiuosius dažniausiai domina būsimos paskaitos. Laivo inžinerijos katedros studentai pirmame ir antrame kurse studijuoja bendruosius dalykus, būdingus inžineriniams mokslams: aukštąją matematiką, fiziką, chemiją, teorinę mechaniką, medžiagų mokslą, inžinerinę grafiką ir kt. Įpusėję antrą bei mokydamiesi trečiame ir ketvirtame kursuose, būsimieji inžinieriai pradeda studijuoti specialybės dalykus. Pirmiausia tenka susipažinti su laivo sandara, vėliau imamasi nagrinėti specifinius klausimus. Vienas būdingiausių specialybės klausimų – laivo jūrinės savybės. Plūdrumas, stovumas, neskęstamumas, pajėgumas, supimasis, valdomumas – savybės, laivą išskiriančios iš kitų inžinerinių objektų, todėl būsimieji inžinieriai privalo tai išmanyti. Studentai neišsivers ir be laivo projektavimo paskaitų. Katedroje dėstoma, kaip projektuoti laivą, jo korpusą, mokoma suprasti, kam reikalingi ir kaip veikia įvairūs įrenginiai, užtikrinantys saugią ir efektyvią eksploataciją.
Mokomasi laboratorijose
Pasak doc. J. Čerkos, tik teorijomis ar matematiniais skaičiavimais studentai (o neretai ir projektuotojai) nepasitiki. Jie viską turi patikrinti eksperimentais. Katedroje veikia laboratorijos, suteikiančios galimybes ne tik patikrinti atliktus skaičiavimus, bet ir vaizdžiai įsitikinti tuo, kas vyksta vandenyje arti laivo jam plaukiant, esant bangavimui ir gūsingam vėjui. Laivo jūrinių savybių laboratorijoje atliekami mokomieji ir kai kurie tiriamieji darbai. Vienu metu yra demonstruojamos ir tiriamos laivo jūrinės savybės. Katedros vedėjas vardija: „Tikrinamas laivo stovumas, įvertinami laivo supimosi parametrai, nustatomas vandens pasipriešinimas laivo judėjimui ir plūdrumo charakteristikos.“ Laivo inžinerijos ir hidromechanikos laboratorija skirta darbui su skysčiais, vandens tekėjimu, įvairiais siurbliais. Suvirinimo įtampos ir srovės bei kitų faktorių įtaka siūlės kokybei nustatinėjama Suvirintų konstrukcijų patikimumo tyrimų laboratorijoje bei bendradarbiaujant su „Lincoln Electric“ padaliniu Lietuvoje.