Pedagogikos katedra persikėlė į naujas patalpas ir atnaujino dvi laboratorijas. Jose esanti inovatyvi įranga suteiks galimybę paruošti puikiai savo darbui pasirengusius ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo mokytojus.

Pedagogikos katedra įsikūrė buvusiose Slaugos ir socialinės gerovės katedros patalpose, Jaunystės g. 2. Čia pat perkeltos ir dvi pagrindinės laboratorijos – Pedagogikos interaktyvi simuliacinė Ste(a)m ir Pedagogikos didaktikų.

Pedagogikos interaktyvios simuliacinės (+ Ste(a)m) laboratorijos tikslas – sukurti stimuliuojančią, funkcionalią, inovatyvią ugdymo(si) aplinką, kuri padės studentams įgyti praktinių gebėjimų, ugdant socialines, emocines, sveikos gyvensenos, kūrybiškumo, pilietiškumo, kultūrines, k

omunikacijos kompetencijas.

Laboratorijoje įrengta interaktyvaus mokymosi sprendimus leidžianti kurti mobili klasė, kurioje studentai metodinius darbus atlieka planšetiniais kompiuteriais, naudojasi išmaniąja lenta su V-Sense lietimo technologija, leidžiančia interaktyviais metodais perteikti įvairių dalykų mokymo(si) turinį.

Laboratorijoje įkurdinta interaktyvi lenta leidžia mokytojams dalintis įvairia interaktyvia mokomąja medžiaga, kurti temines užduotis, jas vertinti.

Pro marškinėlius – plakanti širdis
Laboratorijoje taip pat naudojami 4 išmanūs kubai „iMO“. Jie sukurti paskatinti vaikus daugiau judėti, taip pat įtraukti į įvairių užduočių atlikimą.
Kubai naudojami kaip baldai, ant kurių galima ne tik sėdėti, bet ir suptis. Kiekviena kubo kraštinė turi kitokią spalvą, skaičių ir ženklą, visos šios savybės išnaudojamos užduotims atlikti. Kubai specialia programėle susiejami su i

šmania lenta. Pagal pateiktas instrukcijas vaikai iš kubų, kaip iš didelių kaladėlių, gali sudėti didelius statinius.

Aplinkos pažinimo pamokose naudojami išmanūs marškinėliai. Nuskenavus tam tikrą jų dalį, planšetės ekrane galima matyti ir girdėti, kaip, pavyzdžiui, plaka žmogaus širdis, veikia plaučiai, virškinimo traktas, kraujagyslės ir kt.

Taip pat laboratorijoje naudojami virtualios realybės akiniai, per kuriuos žvelgiama į išplėstos realybės piešinėlius. Tokie dvimačiai ir trimačiai piešinėliai pradinukams padeda mokytis loginių sekų. Šitokiu būdu lavinamas loginis mąstymas. STEM viziją taip pat padeda realizuoti Brain robotikos sprendimai.

Naudoja ir šviečiantį stalą
Pedagogikos didaktikų laboratorijos tikslas – sukurti stimuliuojančią, funkcionalią, inovatyvią ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo (si) aplinką, kuri padės studentams įgyti praktinių gebėjimų pažinimo, meninės, socialinės, sveikatos saugojimo ir komunikavimo kompetencijų ugdymui.

Laboratorijoje įrengta ugdymo aplinka atitinka vaikų lopšelio-darželio grupės ugdymo aplinką. Metodikos paskaitų metu studentės imituoja ugdymo procesą lopšelyje-darželyje, panaudodamos laboratorijoje  esančias ugdymo priemones: vaikų žaislus, pačių studenčių pagamintas  lėles ir žaidimus, mažųjų šviečiančių kubų rinkinius, šviesos stalą, rūšiavimo vabaliukų komplektus, Trefl mokomuosius žaidimus, šokinėjimo kamuolius Spokey, teminius plakatus ir kitas metodines priemones.

Šioje laboratorijoje paprastai labai retai sėdima, kadangi studentai joje taiko įvarius simuliacijos metodus: kai vienas iš būsimųjų pedagogų tampa mokytoju, o visa grupė – ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikais.

Dėstytojos džiaugiasi įvairia įranga bei žaidimais, su kuriais studentai mokosi pateikti informaciją vaikams. Paskaitų metui ir patys studentai kuria priemones bei žaidimus, kurie padeda lavinti ir ugdyti vaikų vaizduotę.

Žaidimai ir autistiškiems vaikams
Viskas, kas sukaupta Pedagogikos didaktikų laboratorijoje, panaudojama ugdymui ir kūrybiškai pritaikoma paskaitose bei įvairiose veiklose, pvz.: kilimas – kuris atrodytų tik kilimas, bet paskaitų metu žiūrėdami į jį studentai kuria įvairias situacijas ir jas vaidina, galvoja klausimus vaikams.

Žinoma, atrodytų, studentai viską supranta, bet ką daryti, kad ir maži vaikai suprastų? Todėl studentai, pasitelkdami vaizduotę bei simuliacijas, kuria pasakas, galvoja scenarijus, žaidžia įvarius žaidimus ir mokosi iš sudėtingų sakinių sukurti labai paprastus tekstus, kad išmoktų dirbti su vaikais, juos
suprastų ir būtų jiems įdomūs.

Laboratorija taip pat turi veiklų ir žaidimų pedagogams, dirbantiems su autistiškais vaikais. Jie yra skirti skatinti vaikų kūrybą, suprasti ir suvokti dienotvarkę, ugdyti asmenybę.