G. Ališauskaitės nuomone, Lietuvoje pernelyg didelis visuomenės spaudimas būtinai turėti universiteto baigimo diplomą. Mergina tikina, jog kiekvienas pagal savo norą ir gebėjimus turėtų rinktis studijų kryptį, o ne dėl „prestižo“. „Jeigu jaunam žmogui sunku save atrasti po dvylikos klasių, tai geriau metus padirbėti ar užsiimti savanoriška veikla. Po to pasirinkimas bus daug geresnis, tikresnis“, – teigia Greta.
Mergina dar mokydamasi mokykloje susižavėjo žiniasklaida ir jos įtaka žmonėms, galimybe save atskleisti rašant, bendraujant su įvairiausiais žmonėmis. „Nuo aštuntos klasės pradėjau aktyviai dirbti mokyklų laikraščių redakcijose, o nuo vienuoliktos klasės buvau pakviesta padirbėti Vilkaviškio rajono laikraščio „Santaka“ redakcijoje“, – savo pradžią žiniasklaidos srityje atsimena Greta. Ji sako, jog tai buvo lyg svajonės išsipildymas, pirmas didelis žingsnis žurnalistų pasaulyje. Dvyliktoje klasėje ji baigė Sekmadieninę žurnalistikos mokyklą Lietuvos žurnalistikos centre.
Dar besimokydama Kybartų Kristijono Donelaičio gimnazijoje Greta buvo labai aktyvi visuomeninėje ir savivaldos veiklose. Mergina išbandė visus sporto ir meno būrelius, vadovavo jaunimo organizacijai, atstovavo moksleiviams vietinėje ir rajoninėje savivaldoje. Mėgo lietuvių, anglų kalbų, istorijos pamokas, geografiją, biologiją, ekonomiką, dailę. Labai patiko keliauti ir fotografuoti.
„Apsispręsti, kur noriu studijuoti, nebuvo sunku. Žinojau, kad bet kuriuo atveju tai bus universitetas Vilniuje. Šis miestas mane žavi, yra artimas sielai. Žurnalistikos centre įsidėmėjau lektorių patarimą, kad reikia rinktis gretutines žurnalistikos studijas, jog būtų platesnė žinių sritis. Taip pat buvo teigiama, kad žurnalistu gimstama. Todėl ieškojau studijų su žurnalistikos kryptimi. Apsidžiaugiau jas (kartu su socialine pedagogika) radusi Lietuvos edukologijos universitete“, – prisimena Greta.
Labiausiai mergina džiaugėsi sutikusi dėstytoją, ilgametį žurnalistą Rytį Tarailą, nes vien dėl jo taikomo leidybos metodo šios studijos, Gretos nuomone, yra be galo įdomios. „Dėl leidybos produktų matau savo augimą ir tobulėjimą. R. Tarailos kūrybiškumas, charizmatiškumas ir erudicija žavi, o žinių bagažas, kritiško požiūrio ir supratimo ugdymas leidžia tobulėti kiekvienoje paskaitoje“, – sako studentė.
Ji, paskatinta dėstytojo, jau pirmo kurso pabaigoje pradėjo vadovauti studentų asociacijai „Drauge kelyje“, kurioje leidžia periodinius leidinius, rengia vasaros stovyklas vaikams iš socialiai remtinų šeimų Trakų rajone. Greta organizuoja konferencijas ir bendradarbiauja su bendraamžiais kolegomis iš užsienio. „Iš studijų laikotarpio labiausiai prisiminsiu mūsų išleistus kūrybinius leidybos projektus, stovyklas, išvykas“, – sako ji.
„Manau, kad studentas, pasirinkęs šią specializaciją ir dirbdamas socialinio pedagogo darbą, turės daug pranašumų: bus kūrybiškesnis, drąsesnis ir inovatyvesnis žmogus, pedagogas. Pernai man pasisekė susipažinti su keliomis dešimtimis mano studijų programą ir specializaciją baigusių absolventų mūsų surengtame susitikime. Visi jie sėkmingai dirba, nors tikrai ne visi yra žurnalistai. Bet visi džiaugėsi savo studijomis, sugebėjo žinias pritaikyti pagal norimą darbą. Dauguma jau turi šeimas. Jie taip pat pabrėžė, kad studijų metu lavintas kūrybiškumas, inovatyvus ir kritiškas požiūris leidžia jiems būti pranašesniems“, – tvirtina G. Ališauskaitė.
Savo studijomis mergina džiaugiasi, nes fakultete ji rado visuomeniškai aktyvius ir geranoriškus žmones. „Atmosfera studijų metu yra labai svarbi. Man dėstantys ar dėstę vyresnieji kolegos labai daug dėmesio skyrė bendradarbiavimui su visuomeninėmis organizacijomis, institucijomis, išvykoms ir praktinei veiklai. Dažnai juokaudavome, kad dėstytojai praktikai nebūna tokie pavargę, užsidarę mokslinėse srityse, todėl studentus labiau patraukia savo disciplinomis“, – sako ji.
Greta tvirtina universitete atradusi ir realizavusi save ne tik studijų metu, bet ir studentiškoje veikloje. Studentė yra Senato narė, Socialinės edukacijos fakulteto studentų atstovybės vadovė (jau dvi kadencijas), o nuo gruodžio vadovauja ir LEU studentų atstovybės akademinių ir socialinių reikalų komitetui. „Matau ir padedu spręsti studentams įvairias problemas. Jų, kaip ir visur, yra, bet džiaugiuosi dažniausiai supratingais ir tobulėti siekiančiais kolegomis. Taip pat be galo didžiuojuosi administruodama fakulteto studentų tinklalapį (www.superstudijos.lt). Tuo pasigirti ir pasidžiaugti gali tikrai ne kiekvienos aukštosios mokyklos studentai“, – sako Greta.
Šiuo metu mergina trykšta džiaugsmu dėl savo studijų pasirinkimo, nes dirba pagal studijų specializaciją „Respublikos“ laikraščio redakcijoje. Tai yra pats didžiausias žingsnis jos svajonės išsipildymo link. Ir viskas, kaip Greta sako, tik dėl šių studijų!
Socialinės pedagogikos bakalauro studijų programą gali studijuoti Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklų ir gimnazijų, kolegijų absolventai. Socialinės pedagogikos bakalauro studijos sudarys galimybes studentams išsiugdyti kompetencijas, įgalinančias sėkmingai atlikti mokymosi organizatoriaus, kūrybiško ugdytojo, galimybių kūrėjo, talkininko, patarėjo, partnerio, tarpininko tarp mokinio ir įvairių šiuolaikinių informacijos šaltinių, ugdymo proceso organizavimo ir koregavimo koordinatoriaus vaidmenis. Absolventai pasirengs socialinio pedagogo konstruktyviai profesinei veiklai ir aktyviam dalyvavimui visuomenės gyvenime. Studijų metu studentai mokysis pritaikyti savo žinias ir gebėjimus praktinėje veikloje, sprendžiant socioedukacines problemas ir priimant argumentuotus sprendimus. Galėsite nemokamai pasirinkti jus dominančias gilinamųjų dalykų kryptis: viešąją komunikaciją, asmens socialinę integraciją, specialiųjų poreikių vaikų ugdymą ar šeimos edukaciją.
Socialinės pedagogikos programa yra pirmoji Lietuvoje ir turi susiklosčiusias socialinio pedagogo rengimo tradicijas, savitą kultūrą, yra pakankamai aukštai vertinama socialinių partnerių ir darbdavių. Programos absolventai įsidarbina ne tik švietimo, socialinės globos institucijose, bet ir platesnėse valstybės valdymo sferose: Lietuvos kalėjimų departamente, Švietimo ir mokslo, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijose, Vaiko teisių apsaugos tarnybose ir kitose viešojo sektoriaus institucijose. Studijuojantys įgyja kompetencijų steigti nevyriausybines organizacijas ir susikurti darbo vietų. Baigę studijas įgysite ne tik bakalauro laipsnį, bet ir pedagogo kvalifikaciją, praplėsite savo įsidarbinimo galimybes, nes programa ugdo asmenį, pajėgų kūrybingai atsakyti į šiuolaikinio pasaulio iššūkius, gebantį įprasminti savo gyvenimą prieštaringoje dabarties tikrovėje.