WISEWATERS – pirmoji ES vasaros mokykla, skirta nuotėkų vandens valymo inovacijų tobulinimui. Ši Erasmus programa subūrė tris Europos universitetus: Pavios (Italija), Gdansko (Lenkiją) ir Klaipėdos. Vietovė, pasirinkta įgyvendinti šį unikalų projektą – Solinio švietimo centras, esantis Bario provincijoje, Apulijos regione, pietų Italijoje. Pietiniai Italijos regionai dažnai susiduria su švaraus vandens trūkumo problema, tad rasti būdų vandeniui valyti – itin svarbu.
Pagrindinis WISEWATERS vasaros mokyklos tikslas – siekti bendradarbiavimo tarp įvairių sričių studentų (biologijos, chemijos, aplinkos inžinerijos, ekologijos, hidrologijos, ekonomikos) ir parengti specifinę švietimo programą, skirtą ekologiškoms nuotekų valymo ir regeneravimo technologijoms. Buvo atrinkta 20 dalyvių, iš kurių 7 – KU studentai: Darius Umantas, Greta Gyraitė, Greta Žebrauskaitė, Vigailė Semaškaitė, Ksenija Černavina, Marius Šimkūnas, Povilas Kuprinavičius. Taip pat projekte dalyvavo 2 dėstytojai iš Lietuvos – Marija Kataržytė ir Ričardas Paškauskas. Ši Erasmus programa truko 3 savaites, ją sudarė 4 etapai, kurių bendra trukmė − 168 valandos: mokymasis – 20 val., projektavimas – 20 val., statymas – 68 val. ir monitoringas – 60 val.
Mokymosi etape studentai buvo supažindinami su vandens valymo technologijomis, vandenyje vykstančiais biologiniais, cheminiais ir fizikiniais procesais bei vandens taršos problemomis. Projektavimo etape dalyviai buvo mokami dirbti su projektavimo programa CAD. Naudodamiesi šia programa, studentai sudarė vandens valymo įrenginių brėžinius, kurie buvo labai naudingi vykdomiems statymo darbams. Norint praplėsti studentų bendravimo žinias anglų kalba, jie buvo suskirstyti į grupes po du asmenis iš skirtingų universitetų. Atlikus projektavimo darbus, prasidėjosunkiausias ir ilgiausias etapas – projekto įgyvendinimas. Šiame, visą savaitę trukusiame etape, projekto dalyviai užpildė duobę trijų tipų akmenimis, kurie skyrėsi savo dydžiu. Vėliau akmenys buvo uždengti dirvožemio sluoksniu, tinkamu augti augalams, kurie vykdė biologinį vandens valymą. Tuo tarpu akmenų sluoksnis vykdė fizinį vandens valymą.
Paskutinis etapas – monitoringas, kurio metu buvo nustatomi fizikiniai, biologiniai ir cheminiai vandens parametrai, padedantys įvertinti vandens kokybę. Studentai, su dėstytojų pagalba, vykdė monitoringo darbus: ėmė įtekančio ir ištekančio iš valymo įrenginio vandens mėginius, skaičiavo deguonies, nitratų koncentraciją, bakterijų kiekį vandens mėginiuose.
Projekto metu studentų laukė ne tik darbas, bet ir pramogos: jodinėjimas žirgais, susipažinimas su vietine flora, renkant vaistažoles, UNESCO paveldo miestų, tokių kaip Matera, Alberobello ir puikių Metaponto ir Polignano a Mare paplūdimių lankymas, maisto kulinarijos pamokos. Taip pat vyko šokių pamokos, mokymasis groti įvairiais muzikos instrumentais.
Studentai grįžo kupini įspūdžių, naujų idėjų, bei įgavę nemažai žinių.