Mokykla yra vieta, kurioje jauni žmonės praleidžia didelę dalį savo laiko. Šioje jie ne tik įgyja išsilavinimą, bet ir daug bendrauja su bendraklasiais bei mokytojais, su kuriais dėl įvairių priežasčių ne visada pavyksta sutarti. Kilus konfliktams ar patyčioms, būtent socialinis pedagogas privalo būti pasiruošęs išspręsti šias problemas ir rasti tarpusavio supratimą.

Siekdamas ugdyti socialinius pedagogus, pasiruošusius darbui šiuolaikinėje mokykloje, Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakultetas teiks galimybę rinktis naują – mediacija švietimo įstaigoje – specializaciją.

Mediacija, taip pat vadinama tarpininkavimu, yra vienas iš būdų spręsti konfliktus, mokyklose taikytinas kaip alternatyva bausmėms. Nors nubausti konfliktuojančius mokinius atrodo lengviau, toks metodas neišsprendžia konflikto priežasties, o santykiai tarp konfliktuojančių pusių lieka įtempti. Pasitelkus mediaciją rezultatas būna priešingas – siekiama išsiaiškinti abiejų pusių poziciją ir jausmus, taip ugdant tarpusavio supratimą ir pasiekiant abi puses tenkinantį sprendimą.

Socialinis pedagogas mokykloje jau atlieka tarpininko vaidmenį, savo darbe sujungdamas visuomenės, mokyklos ir mokinių interesus. Pastebima, kad dažnai socialinių pedagogų rengimo programose trūksta mokymų apie konfliktų valdymo ir sprendimo metodus. Siekdamas parengti visapusiškai savo darbui pasirengusius specialistus, Pedagogikos fakultetas sieks išugdyti socialinius pedagogus, išmanančius mediaciją ir gebančius šią pasitelkti savo darbe. Mediacijos programos taikymas mokykloje veikia kaip prevencinė priemonė. Dirbdamas mokykloje socialinis pedagogas gali būti tarpininku tarp vaiko ir valstybinių institucijų, visuomenės organizacijų, tarp vaiko ir šeimos, gali tarpininkauti sprendžiant mokinio(-ių) ir mokytojo(-jų) konfliktus, bendramokslių smurtą ir būti bendraamžių mediacijos programos koordinatoriumi, kuris nukreipia konflikto dalyvius mediacijai.

Specializacijos metu studentai įgis žinias, reikalingas valdyti konfliktus naudojant mediaciją. Be to, studentai turės galimybę studijuoti gretutinę vadybos studijų programą. Pasirinkusieji gretutines studijas įgis dvigubą profesinio bakalauro kvalifikacinį laipsnį – pedagogo (Socialinės pedagogikos) ir vadybos.