Dėmesys – verslumo kompetencijoms
Lapkričio 17 d. į VU Kauno humanitarinio fakulteto antrą korpusą (Muitinės g. 6) sugužėjo verslūs Kauno miesto moksleiviai ir jų mokytojai, dirbantys pagal finansinį raštingumą, pasirengimą karjerai ir verslumą skatinančią „Junior Achievement“ MMB programą, kurią Europos Komisijos Įmonių ir pramonės generalinis direktoratas pripažino „Geriausia verslumo ugdymo praktika“.
Šioje MMB mugėje-konkurse mokinių mokomosios bendrovės pristatė savo veiklos rezultatus ir buvo vertinamos ne tik už gerą gaminio arba paslaugos idėją, bet ir už veiksmingą darbą, vadybos strategiją, bendrą supratimą apie verslą, taip pat komandos pristatymą bei gebėjimą pritaikyti žinias ir patirtį. Dėl pagrindinių nominacijų – „Geriausia MMB“, „Geriausia idėja“, „Geriausias interviu/komunikavimas verslo kalba“ ir „Geriausias stendinis prisistatymas“ – ir kitų varžėsi 21 mokinių mokomoji bendrovė.
11-12 kl. mokinių verslumo kompetencijas vertino kompetentinga komisija: LJA direktorius Justinas Noreika, įmonės ADEO WEB direktorius Paulius Nagys, AB Swedbank Pietų Lietuvos filialo valdytojas Saulius Drąsutis, DNB banko Vidurio regiono Plėtros vadovė Nomeda Bardauskienė, KTU Strateginio valdymo katedros prof. Neringa Langvinienė, KTU Vadybos katedros asistentė Ineta Žičkutė ir lektorė Vitalija Venckuvienė, KTU Rinkodaros koordinatorė Asta Valaitytė-Brish ir ISM atstovai. VU Kauno humanitariniam fakultetui komisijoje atstovavo Verslo ekonomikos ir vadybos katedros doc. dr. Ilona Kiaušienė ir doktorantė Dovilė Jankauskaitė. „Moksleiviai ne tik aktyviai dalijosi savo verslo idėjomis, bet ir analizavo konkurentus bei vykdė rinkos tyrimus. Kiekviena mokomoji bendrovė pristatė savo gaminamus ir parduodamus produktus, labai iškalbingai siekė juos parduoti. Džiugu, jog daugelis moksleivių savo bendrovėse siekia išspręsti tam tikras vartotojų problemas, o ne tik uždirbti pelną. Gerai, kad moksleiviai galvoja ir apie tolimesnes veiklas, savo bendrovių, produkcijos tobulinimą bei plėtrą.“ – pasakoja vertinimo komisijos narė jaunoji mokslininkė D. Jankauskaitė.
Gyvas verslių mokinių ir studentų dialogas
Pasak VU KHF Mokslo reikalų prodekanės doc. dr. Ingridos Šarkiūnaitės, ne vieną socialinių mokslų srities programąhttp://www.khf.vu.lt/studijos vykdantis fakultetas visada pasirengęs prisidėti organizuojant tokius renginius, kaip ši Tarptautinei verslumo savaitei skirta MMB mugė-konkursas. „Tokio pobūdžio renginiai ne tik padeda ugdyti verslumą, novatoriškumą ir kūrybingumą jau pagrindinėje mokykloje, bet ir sutelkia mokytojus, dėstytojus, verslo atstovus. Taip garantuojamas ekonominio ir finansinio raštingumo ugdymo tęstinumas, įkvepiantis ir motyvuojantis jaunus žmones imtis iniciatyvos.“ – pritaria kolegei VU KHF Verslo ekonomikos ir vadybos katedros vedėja doc. dr. Asta Mikalauskienė.
Kauno „Saulės“ gimnazijos mokytoja ekspertė Laima Girdauskienė, miesto ekonomikos mokytojų metodinio būrelio vadovė, kurios mokiniai kiekvienoje MMG mugėje pristato net kelias bendroves, įsitikinusi, kad mokiniui labai svarbu išeiti iš mokyklos, pristatyti savo idėjas, gauti svarių patarimų ir, svarbiausia, – rasti jo produktu ar paslauga besidomintį vartotoją. Tokių šiame renginyje tikrai netrūko. Mokinių siūloma produkcija – ekologiškas muilas, ramstukai, žvakės, pagardai ir kt. – buvo paklausi tarp į mugę užsukusių fakulteto darbuotojų. Moksleiviams patiko atraktyvi VU KHF Verslo ekonomokos ir vadybos katedros doktoranto Sauliaus Jurgelėno paskaita „Verslumas ir strateginis mąstymas: nuo kasdieninės veiklos iki verslo valdymo“.
VU Kauno humanitarinio fakulteto Ekonomikos ir vadybos studijų programos studentai taip pat aktyviai dalyvavo renginyje. Jie geranoriškai konsultavo savo jaunuosius kolegas iš moksleiviškų bendrovių ir dosniai dalijosi savo pastebėjimais ir patarimais. Dauguma studentų rėmėsi ne tik asmenine patirtimi, kurią įgijo dalyvaudami MMB programoje dar mokykloje, bet ir jau studijų metu VU KHF įgytomis žiniomis. Diskutuodami su mokinių komadomis, jie su entuziazmu vykdė Verslo pagrindų dalyko dėstytojos dr. Indrės Šikšnelytės užduotį. Bandydami identifikuoti inovatyviausias, konkurencingiausias, naudingiausias vartotojui ir kt. mokinių idėjas pirmakursiai džiaugėsi betarpišku bendravimu su mokiniais ir galimybe integruoti įgytas ekonomikos žinias.
Įvertinti visi, apdovanoti geriausi
Visos dalyvių veiklos ir idėjos sulaukė dėmesio, o apdovanojimais įvertinti šių nominacijų laimėtojai:
Geriausia renginio MMB (VU KHF ir Kauno Švietimo ir ugdymo skyriaus apdovanojimai) – ECO SOAP, LSMU gimnazija. Įmonė „Adeo Web“ šiai MMB skyrė ir Šviesiausios idėjos (II v.) apdovanojimą.
Geriausia idėja (KTU EVF ir Kauno Švietimo ir ugdymo skyriaus apdovanojimai) – MMB „Ratas“, „Saulės“ gimnazija.
Geriausias interviu, komunikavimas verslo kalba (Kauno Švietimo ir ugdymo skyriaus apdovanojimas) – MMB „Lif-us“, „Saulės“ gimnazija.
Geriausias stendinis pristatymas (VU KHF, Švietimo ir ugdymo skyriaus apdovanojimai) ir Šviesiausia idėja Iv. („Adeo Web“ apdovanojimas) – „la Jam“, „Saulės“ gimnazija.
Startuoliškiausia idėja (AB DnB apdovanojimas) – „Warm On“, „Saulės“ gimnazija.
Kūrybiškiausia MMB (ISM apdovanojimas) – „Past Inventors“, „Saulės“ gimnazija.
Versliausia MMB(ISM apdovanojimas) – „Glastore“, „Vyturio“gimnazija.
LJA nominacija – TLS, Kovo 11-osios gimnazija.
Studentiškiausia idėja (LJA Alumnai) – „Vūdūz Junky“ Juozo Grušo meno gimnazija.
Praktiškiausia idėja (AB Swedbank apdovanojimas) – „LED light“, Dariaus ir Girėno gimnazija.