„Labas, gamta! Štai ir aš!“ – tai aplinkosauginio švietimo projektas, kurį įgyvendina Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) studentų mokslinio klubo „Idėjų laboratorija“ narės, pradinio ugdymo studijų programos IV kurso studentės: Rūta Rimašiūtė, Marta Viazinina, Eisvydė Jurkevičiūtė ir Izabela Savickaja. Idėjos autorė ir mokslinė konsultantė – doc. Rita Makarskaitė-Petkevičienė. Projektą remia Vilniaus miesto savivaldybė.
Projekto tikslas – tobulinti pradinių klasių mokinių aplinkotyrinius gebėjimus mokant juos gamtoje ir iš gamtos. Į projekto veiklas įsitraukė daugiau nei du šimtai 3–4 klasių mokinių iš Vilniaus „Šviesos“ ir Šeškinės pradinių mokyklų, „Genio“ ir Martyno Mažvydo progimnazijų.
Keturias dienas vyko mokymai, kiekviena mergina per tą laiką vedė po 12 pamokų. E. Jurkevičiūtė savo pamokoje „Dirvožemio įdomybės“ mokė atskirti skirtingus dirvožemius. Mokiniai tyrinėjo, ar skiriasi skirtingų dirvožemių struktūra, laidumas vandeniui. Mokiniai patys nustatė dirvožemių rūgštingumą, aiškinosi, kokio dirvožemio reikia, kad augalai gerai augtų.
R. Rimašiūtė pamokoje „Kaip orientuotis gamtoje?“ kvietė mokinius daugiau laiko leisti gamtoje, tuomet lengviau būsią ir joje orientuotis. Pradžioje studentė patikrino mokinių žinias apie kompasą ir pasaulio šalis, vėliau per įvairius žaidimus mokė, kaip tas pasaulio šalis lengviau įsiminti ir jų nepainioti. Rūtos padedami „žaliosios“ pamokos dalyviai aiškinosi plano sudarymo principus ir ieškojo požymių, padedančių orientuotis gamtoje. Naudodami ratuką atstumams matuoti, mokiniai nesunkiai skaičiavo nuotolį. Atlikus kelis pratimus, atsiranda atstumo tarp objektų nuovoka.
I. Savickajos pamokoje „Vanduo. Kas jis?“ mokiniai mikroskopu stebėjo pelkių augalo kimino lapelį, jo vandeningas ląsteles. Vėliau nagrinėjo Jericho rožę – dykumų augalą, kuris palaistytas iš sauso rutuliuko tampa gražiu žaliu augalu. Šie tyrimai padėjo suvokti, kad vanduo gyviems organizmams labai svarbus. Lauke atlikdami tyrimus mokiniai išsiaiškino, kur ir kaip dingsta lietaus vanduo. Mokinius labai nustebino tai, kad švariame vandenyje yra nitratų.
M. Viazinina savo pamoką pavadino „Oro paslaptys“. Pamokoje mokiniai ne tik išsiaiškino oro savybes (tai, kad jis užima vietą, kad jį galima suspausti), bet ir tyrinėdami įsitikino, kad oras – tai terpė sklisti garso bangoms. Naudodami prietaisus mokiniai išmatavo oro temperatūrą, drėgmę, slėgį.
Pamokos gamtoje – tai tik dalis projekto. Rūta, Izabela, Marta ir Eisvydė parengė mokiniams namų darbų užduotis, veiklos lapus. Visą mėnesį mokiniai galės tyrinėti mokyklos ar namų aplinką. Remdamiesi tyrimų duomenimis rengs pranešimus ir dalyvaus mokyklose (projekto dalyvėse) rengiamose mokslinėse konferencijose. Į konferencijas bus kviečiamos „žaliųjų“ pamokų mokytojos. Jos padės atrinkti pačius geriausius gamtos tyrėjus ir kvies juos dalyvauti LEU organizuojamoje 3–4 klasių mokinių konferencijoje, kuri vyks lapkričio 18 d. „žaliojoje“ klasėje (407 kab.). Tikimasi, kad konferencijoje dalyvaus 40 jaunųjų mokslininkų.
Daugiau informacijos apie projektą galite rasti čia.