Kokios užduotys teko abiturientams?
Panevėžio „Minties“ gimnazijos abiturientė Elinga pasakojo, kad šiųmetės anglų kalbos VBE kalbėjimo dalies užduotys nustebino ne tik visus dvyliktokus, bet ir juos egzaminams ruošiančius mokytojus: „Metai iš metų pirmoje (monologo) dalyje buvome įpratę ir žinojome, jog būna statistinių duomenų (lentelės, diagramos) analizavimas, o dialoge aptariamas pasiruošimas tam tikrai temai priskirtam projektui / video. Tad ir besiruošdami egzaminui pamokų metu daugiausia dėmesio stengdavomės skirti tam. Laikiau egzaminą viena iš pirmųjų ir keliolika minučių belikus išgirdau kalbant, jog vietoje tikėtinų lentelių turėsime aptarinėti paveikslėlius, o vietoje įprasto dialogo bus debatai.“
Pakitusios užduotys nustebino ir Rusnę iš Vilkaviškio „Aušros“ gimnazijos. Ji atvirauja, kad buvo tikrai nelengva, nes mergina ruošėsi nagrinėti diagramą monologe ir aptarti dialogą, bet viskas buvo priešingai: „Kelerių metų darbas gilinantis, ruošiantis diagramų nagrinėjimui tapo lyg iššvaistytas, bet visada reikia suktis iš padėties. Tad būtent mane nustebino pasikeitusi monologo tvarka, kai metai iš metų buvo lentelės (diagramos), o dabar teko lyginti nuotraukas. Bet viskas buvo įveikiama, turėjau porą valandų dar pasigilinti į temas“, – teigia abiturientė. Jos monologo tema buvo apie žiniasklaidą (media), partnerės – apie konkurenciją (competition), dialogas – apie tai, ar reikėtų uždrausti fejerverkus.
Pasitaikė ir keistų temų, kuriomis abiturientai neturėjo ką išsamiau pakomentuoti
Eveliną iš Trakų r. Rūdiškių gimnazijos taip pat nemaloniai nustebino, jos nuomone, labai keistos temos ir kardinaliai pakeistos užduotys. Jos monologo dalies tema buvo apie matematiką, tad kalbėti nebuvo lengva: „Kadangi mano žodynas mokslų tema ne pernelyg išvystytas, buvo sunkiau kalbėti. O tuo labiau mokykloje mus ruošė apibūdinti diagramas, o ne paveikslėlius, tai buvau labai nustebusi ir pasimetusi.“
Evelinos dialogo dalies tema – ar visi automobiliai turėtų būti elektromobiliai? „Pamačiusi dialogą net nežinojau, kaip kalbėti debatams, o juk praeitų metų dialoguose reikėjo aptarti filmuko kūrimą. Bet ir tema gan keista, nes sunku parinkti argumentus. Šiaip per dialogą aš ir mano partneris pasimetėme, todėl tiesiog tempėme laiką. Manau, egzamino metu nesužibėjau, tačiau bent 10 taškų tikrai surinkau“, – apie rezultatus svarsto abiturientė.
Elingai sunkesnė egzamino dalis taip pat buvo dialogas: „Apie debatus visiškai nenusimanau, nors tema taipogi lengva – ar reikėtų atsisakyti namų darbų? Čia kilo daugiau problemų, kadangi su kalbančiuoju turėjome priklausyti tai pačiai debatų palaikančiajai pusei, tad ir pasiginčyti, paneigti kalbančiojo mintis man pasirodė sunki užduotis.“
O paskutinės dialogo dalies – pasvarstymo, kokius argumentus debatuose galėtų pateikti priešininkai ir kodėl su jais turėtų nesutikti, abiturientė Elinga nesuprato: „Tad už dialogą ir nesitikiu gauti daug taškų, jame tikrai neatskleidžiau visų savo žinių, mokykloje besiruošiant tam tikrai sekdavosi geriau.“
Palyginimui, Rusnė pasakoja, kad antroji egzamino užduotis didesnių sunkumų jai nesukėlė: „Dialogo metu su partnere susikalbėjome. Iš tiesų manau, kad visai pavyko, žinoma, jei būtume kalbėjusios pagal diagramas ir paprastus dialogus, rezultatas būtų buvęs tikrai geresnis, bet, manau, jis ir dabar neblogas.“
Iš anksto išmoktos frazės nepravertė, bet buvo ir kuo pasidžiaugti
Dar Elinga šiek tiek apgailestauja, kad iš anksto išmoktos reikiamos frazės, pridedančios daugiau balų prie kalbėjimo, taip ir nepravertė, nepasikartojus prisiminti, kaip analizuoti paveikslėlius ir ką būtina pasakyti šnekant apie juos, Elingai irgi buvo sunkoka, tad streso sąlygomis jai teko eiti laikyti egzamino nusiteikus „bus, kaip bus“: „Bet egzamine galėjau pasidžiaugti lengvu žodynu ir nesunkiomis temomis. Mano tema buvo apie ateitį (future). Ne kartą ir ne du kalbėta ir mokytasi apie tai, tad sugalvoti, ką atsakyti į klausimus, kas išliks po dešimties metų, su kokiomis problemomis susidurs kitos kartos, nebuvo sunku“, – apie užduotis pasakoja Panevėžio „Minties“ gimnazijos abiturientė.
Elinga įsitikinusi, kad tiems, kurie anglų kalbą moka puikiai, viskas turėjo sektis ir egzamino metu. Na, o tiems, kuriems, kaip ir šiai abiturientei, tenka daugiau pasimokyti, tikrai teko patirti iššūkių, nes, kad ir kiek galėjai būti išmokęs reikiamų frazių, minčių, idėjų, jų nebuvo įmanoma taip lengvai panaudoti: „Manau, Nacionalinė švietimo agentūra (NŠA) prie šito mus ir veda: gali „iškalti“ ne vieną vadovėlį ar iš anksto žinoti begalę informacijos, bet jeigu nemokėsi logiškai mąstyti, laviruoti tarp išmoktos informacijos, niekas egzamino metu ir neišgelbės.“
Akivaizdu – labiau išlošė, mažiau streso patyrė tie abiturientai, kurie egzaminą laikė jau įdienojus. Abiturientė Greta iš Raudondvario gimnazijos yra įsitikinusi, kad pirmiems egzaminą laikiusiems mokiniams buvo šokas, tačiau kalbėjusieji vėliau galėjo tam pasiruošti. Šnekėjusiems vėliau viskas buvo aišku, jie jau žinojo užduočių struktūrą, reikėjo tik išplėtoti temą. Abiturientės nuomone, apskritai temos nebuvo labai sunkios, nors pasitaikė ir kelios nesuprantamos.
Sistema pakibo, daliai abiturientų teks laikyti egzaminą kitu laiku
Kaip skelbia portalas LRT.lt, maždaug 500 abiturientų anglų kalbos egzamino kalbėjimo dalį teks laikyti iš naujo. Vakar, balandžio 12-ąją, jiems nepavyko to padaryti, nes sistema pakibo. Pasak vienos abiturientės mamos, laikiusieji egzaminą patyrė papildomą stresą. Tai, kad sistema strigo, patvirtino ir NŠA atstovai.
„Šiandien užsienio kalbos kalbėjimo dalyje iš daugiau kaip 18 tūkstančių užsiregistravusiųjų dalyvavo 14 tūkstančių mokinių. Visą darbo dieną reguliariai mokiniams buvo teikiamos užduotys kas 20 minučių. Iš viso buvo pateikta 20 užduočių komplektų. Ties vienos užduoties pateikimu mokiniams strigo sistema ir daliai mokinių kalbėjimo dalis perkelta į kitą vykdymo laiką“, – LRT.lt informavo NŠA atstovė Jurgita Kažukauskaitė-Sarnickienė.
Tuos mokinius, kuriems nepavyko perkelti kalbėjimo į šios dienos vėlesnį laiką, NŠA kvies atvykti į kalbėjimo dalį ketvirtadienį arba penktadienį.
„Trečioji egzamino kalbėjimo dalies vykdymo diena ir numatyta tam, kad iškilus techniniams nesklandumams, mokiniams, negalintiems dalyvauti kalbėjimo dalyje dėl asmeninių pateisinamų priežasčių, būtų galimybė atlikti kalbėjimo užduotį, neperkeliant jos vykdymo į pakartotinę sesiją“, – sakė NŠA atstovė.
Pasak jos, kalbėjimo dalies vykdymo laikas buvo pakeistas apie 500 laikiusiųjų egzaminą.
Straipsnį paruošė Rūta Anusevičienė