Lietuvoje paprastai priimta manyti, jog tiesioginė bet kokio vadybininko pareiga yra užmegzti naujus kontaktus, palaikyti senuosius ir parduoti kuo didesnį prekių ar paslaugų kiekį už didžiausią kainą.
Vakarų šalyse žodis „manager“ reiškia „vadovas“, „valdytojas“, „direktorius“. Tačiau ne pardavėjas! Taigi lietuviškuoju žodžiu vadybininkas turėtų būti vadinamas ne kažką parduodantis žmogus, o tas, kuris organizuoja tobulą pardavėjų darbą, surenka aukščiausios klasės pardavėjus, sukuria pardavimo proceso strategiją, taisykles, organizuoja pardavėjų mokymus ir tobulinimo kursus, analizuoja sudėtingas pardavimų situacijas. Vakaruose vyrauja posakis, jog geras pardavėjas – aukso krislas, o geras vadybininkas – aukso luitas.
Visa tai pasakyta apie vadybininką. O kas tuomet yra vadybininko padėjėjas?
Vadybininko darbas yra itin atsakingas, jo imtis gali tik tam tikrų valdymo žinių ir įgūdžių turintis žmogus.
Pagrindines vadybininkų specializacijas galima suskirstyti į tris grupes: rinkodaros vadybininkas (marketingo vadybininkas), pardavimo vadybininkas ir personalo vadybininkas. Šios specializacijos dalinamos į smulkesnes. Ir jų atsiranda tiek daug, kad visas net sunku būtų prisiminti. Štai tuomet vadybininkui į pagalbą gali atskubėti taip reikalingi ir labai naudingi žmonės – vadybininko padėjėjai. Jie visada šalia pagrindinių vadybininkų, jie padeda atlikti daugybę darbų, kurie tenka vadybininkams. Padėjėjas – pats žodis sako, kad jis padeda „nenuskęsti darbų jūroje“.
Rinkodaros ir marketingo vadybininkas – atsakingas už rinkos ir prekybos politikos analizę. Tirti ir išmanyti paklausos ir pasiūlos lygį, vartotojų poreikius ir lūkesčius, turi tiek vadybininkas, tiek vadybininko padėjėjas. Be viso šito, reikia pridurti, kad rinkodaros vadybininkas formuoja įmonės įvaizdį, vadybininko padėjėjas šiuo atveju gali prisiimti dalį atsakomybės dėl prekių ar paslaugų reklamos kūrimo ir planavimo. Sėkmingai atlikti tokį darbą padeda analitinis mąstymas, pasitikėjimas savimi, gebėjimas dirbti greit, sklandžiai dėstyti mintis žodžiu.
Pardavimų vadybininkas atstovauja kompanijai, pristato ir siūlo prekes ar paslaugas. Jis turi vesti derybas su esamais ar potencialiais klientais, rūpintis verslo sandoriais. Pardavimų vadybininko padėjėjas privalo būti pagalbininku parduodant. Kaip sakoma, „kur du stos - daugiau parduos“, o tam jis turi išmanyti parduodamų prekių ar paslaugų savybes, specifiką, kainas. Ar šiam darbui reikia ypatingų savybių? Visai ne. Maloni išvaizda, gera iškalba, empatiškumas, sugebėjimas bendrauti su skirtingais žmonėmis, verslumas –reikalingos savybės.
Personalo vadybininkas turi kurti personalo politiką: suplanuoti kokio išsilavinimo ir kiek reikės darbuotojų, jog efektyviai būtų atlikti visi būtini darbai. Daugybė dokumentų, daugybė pasiruošimo darbų ir vėl vadybininko padėjėjas gelbsti ir šioje situacijoje. Žinoma, čia reikia pasitelkti ne tik malonią išvaizdą, komunikabilumą bet ir psichologines žinias, nes tenka bendrauti tiek su vadovybe, tiek ir su darbuotojais. Šis darbas priskiriamas sėsliems, paprastai nuolat dirbama kabinete.
Akivaizdu, jog darbo ir vadybininkams, ir vadybininkų padėjėjams užtektinai. Jeigu matote save bent vienoje iš šių sričių, jeigu norite naujų iššūkių ir galimybių, drąsiai atidarykite Vilniaus turizmo ir prekybos verslo mokyklos duris.
Jūsų laukia naujos, puikiai įrengtos klasės, nauja prekybinė įranga, pačios naujausios verslo valdymo programos, kurių galimybės neturi ribų. Vadyba ta sritis, kurioje bene daugiausiai dirba jaunų entuziastingų žmonių. Tapk ir tu vienu iš jų – vadybininko padėjėju.